Standox Design posters
Standox Design posters
12-09-'11

Standox wint ABC Award

Standox sleept de eerste ‘Automotive Brand Contest 2011’ of ‘abc award’ in de wacht dankzij zijn lopende “The Art of Color”-advertentiecampagne. Dit maakte de Duitse Design Council onlangs bekend ter gelegenheid van zijn eerste internationale merken- en designwedstrijd voor de automobielsector.

De Duitse Design Council is een van ‘s werelds toonaangevende centra voor communicatie- en kennisoverdracht wat betreft design. Zijn “abc award” beloont uitmuntendheid in ‘brand management’, ‘brand communication’ en design binnen de automobielsector. Een prijs in deze wedstrijd betekent een enorme prestatie voor het Standox-merk. Sigurd Nehring, verantwoordelijk voor brand communication en corporate design bij Standox, is enthousiast over de prijs die het bedrijf won in de categorie ‘Campagne’. “Bij het uitwerken van deze campagne wilden we iets nieuws en unieks creëren waarmee we ons duidelijk zouden onderscheiden van de concurrentie en tegelijk trouw zouden blijven aan de bekende Standox-waarden. We zijn in onze opzet geslaagd, en deze overwinning zien we als een aanmoediging om door te gaan op de ingeslagen weg”, aldus Nehring.

De beeldcampagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door het in Wuppertal gevestigde bureau Lutz Menze Design. De prijs wordt op 13 september voorgesteld tijdens de ‘Automotive Designers Night’ op het IAA in Frankfurt, de grootste autosalon ter wereld. Als winnaar van de ‘abc award’ is Standox automatisch genomineerd voor de ‘German Design Award 2012’.

Standox Design posters
Standox Design posters
Standox Design posters
Standox Design posters
Standox Design posters
Standox Design posters